Treningsfilosofi og holdninger

HemAdr er for dere med ski eller brett på bena som ønsker om å være en del av et miljø der fokus er på treningsiver, lek, en smule galskap og resultater. Freeski, snowboard, jibbing, freeride, park, pudder, pipe og trampoline, big jump, half pipe, slopestyle etc. er sentrale stikkord.

Adrenalin følger ingen mal. Vi ønsker å forvalte, bygge videre og utvikle arven etter hva Snowboard/Freeski har vært og kan bli til. Livsstilene som har blitt til OL grener er fortsatt om ikke mer spektakulære i nåtid enn det de var tidligere. Våre medlemmer har drømmer og mål. Målene er sjeldent det samme for alle. OL og X-games kan være målet for noen, mens andre ønsker å oppnå gleden av både gode relasjoner, dype puddersvinger og mestring. I Adrenalin har vi rom for alle, og vi ønsker å hjelpe til med å oppnå målet med deltagelsen. Ikke bare idrettsprestasjonen.

Adrenalins filosofi skal reflekteres på i utøverne på deres arena. Kompetanse, humor og struktur gir gode groforhold for en god kultur. Vi legger til rette for individuell utvikling på alle plan. Mobbing og bøllete oppførsel er ikke en del av det vi driver med. Et godt sosialt miljø og trivsel på trening skal kunne overføres til gode relasjoner og mestring i hverdagen. Vi ønsker å skape vennskap som forhåpentligvis varer livet ut og i samme slengen utvikle basisferdigheter som kan brukes og utvikles på senere tidspunkt. Vi tenker ikke bare her og nå men også hva som kan bli om det er fem, ti eller tjue år frem i tid.

Treningene har et grundig og stort fokus på variasjon, koordinasjon og metodikk etter del-hel-metoden, som er den viktigste faktoren for utvikling.

Omfattende og høyfrekvent trening over tid gir mye tilbake i utøverens favør:  glede, mestring, prøving, feiling, failing, utfordringer, glede, svette, kred og skills.

Filosofien vår skal reflekteres i trenerne som styrer treningen. Her er det god takhøyde og muligheter for det meste.