Julian Madsen ny sportslig leder i Heming Fotball

En fotballfaglig sterk person slutter seg til Heming Fotball. Les mer om Julian her.

2020-07-17
steinhoeg

Julian Madsen (36) er ansatt som sportslig leder i Heming Fotball. Julian har bred erfaring som trener og spillerutvikler både på seniornivå og innen barne- og ungdomsfotballen, og vil være et positivt tilskudd i arbeidet med den videre utviklingen av Heming Fotball.

"Det er veldig spennende for en klubb som Heming å få tilgang til en ressurs som Julian, med all den kompetanse og erfaring han besitter. Vi er sikre på at han vil bidra til å løfte Heming videre og det er en glede å ønske ham velkommen til Heming", sier styreleder Nils Ove Kjerstad i Heming Fotball.

Julian kommer fra stillingen som hovedtrener for 07 Vestur, et førstedivisjonslag på Færøyene, hvor han har jobbet det seneste halvannet året.

"Etter halvannet år på Færøyene kommer jeg nå tilbake til Oslo og jeg har nå har lyst til å bruke mine kunnskaper og erfaringer i et annet miljø. Som heltidsansatt fotballtrener får man testet seg på mange ulike utfordringer og jeg har etter hvert opparbeidet meg god og bred erfaring på mange ulike nivåer innen fotballen. I tillegg til trenerrollen er det å være “trenernes trener” noe jeg har drevet mye med, og har veldig lyst til å gjøre mer av. I tillegg har rekruttering og spillerlogistikk vært sentrale arbeidsoppgaver. Den mest givende oppgaven i fotballen har allikevel vært oppfølging av menneskene, bade individ og gruppe. Det å motivere og legge til rette for utvikling er noe jeg virkelig brenner for. Jeg ser på Heming IL som en fin utfordring, og jeg er helt sikker på at jeg har masse å bidra med", sier Julian Madsen.

Han har tidligere jobbet som trener for en rekke norske klubber i 2. og 3. divisjon, samt at han har jobbet med spillerutvikling og hatt ansvar for Bodø Glimts andrelag på seniornivå og klubbens juniorlag. Han har også vært trener for flere av Vålerengas elitesatsingslag i ungdomsfotballen.

I 2013 ble Julian kåret til årets unge trener i Norge av Norsk Fotballtrenerforening. I begrunnelsen for kåringen het det blant annet:

«Gjennom sin naturlige evne til å skape god kontakt med spillerne og flott arbeidsmoral, har han skapt et solid læringsmiljø for gruppen han har ansvar for. Julian Madsen er praktisk-analytisk i sin trenertilnærming. Han er veldig nysgjerrig og åpen for ny kunnskap, samtidig som han alltid stiller spørsmål som: Hvilken nytte kan vi ha av dette? Blir vi bedre av å gjøre det slik? Med denne grunnholdningen blir han betegnet som både nysgjerrig og skeptisk. Gjennom sin systematiske inngang til arbeidet med unge spillere sørger Madsen alltid for disiplinert planlegging av både aktivitet og tilbakemeldinger».

Julian er født og oppvokst i Oslo, har samboer og tre barn. Han vil tiltre stillingen 1. august.

Bilde%20Julian%20Madsen%20%282%29.jpg

Vi ønsker Julian velkommen til Heming!